Vänner kommer och går, somliga förblir

2014-10-20 at 06:49 Lämna en kommentar

Helgen gick till att återknyta kontakter och skapa nya.

Det var i början av februari  i år som jag lämnade T’puram. Det innebär åtta månaders bortvaro. Under tiden kommer vänner och går. Några förblir.

I fredags var det TGIF på ett av stans stora hotell SP Grand Days, där det nu fanns en stor grupp av fransmän och fransyskor. Dessutom många andra nya ansikten förutom de gamla hederliga veteranansiktena Benoy, Rajiv och Pauline. Trevligt då att se att Paulines make Jim har fått projektjobb i T’puram. Det är han och jag som är de riktiga expatriatveteranerna i gruppen.

Igår kväll var det dags för Sundowners i Kovalam. Det är ett helt annorlunda sällskap bestående nästan 100-procentigt av pensionerade britter. Omsättningen på individer är låg, och det är kända ansikten man stöter på år efter år.

Sedan regnade det nästan hela natten igen, och jag vaknade upp till en solig och klar morgon, då jag kunde beundra den vackra 1900-meter höga Agastyamalatoppen 30 km öster om oss. Jag ser den fortfarande från mitt sovrumsfönster, då jag sträcker mig ut, men det är risk för att det sprudlande lövverket så småningom stjäl den utsikten för mig.

En vecka har gått, och det känns fantastiskt att få vara här, i mitt eget hus.

 

Entry filed under: Uncategorized.

Rejält regn 64 mm Mummys hus öppnat

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


oktober 2014
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

