Bacon och cheddar

2014-10-22 at 05:00 Lämna en kommentar

Igår blev det städdag i mummys hus igen.

Jag slog av kylskåpet, så att jag fick fram den igenisade 1,6 kg stora förpackningen med läcker bacon. Jag tog upp den till Mukkunni Hill och provsmakade. Den smakade fortfarande ypperligt.

Samtidigt följde även en burk Abbas sillburk med upp och en bit cheddarost. Cheddarosten hade under månadernas lopp blivit ytterst vällagrad och delikat, och den passade ypperligt till baconen. Den gick inte att skära med ostkniv, så det fick bli en tunn kniv för att först skrapa bort lagret av mögel för att komma åt den inre delikatessen. Njutbart!

Dygnstemperaturerna varierar mellan 24 till 29 grader, de dagliga regnen står sig, och det blir drypande vått i det maritima monsunklimatet. Det är så jag älskar Kerala.

Det ger den doft av Kerala som jag lärt mig älska.

Entry filed under: Uncategorized.

Mummys hus öppnat Diwali på avstånd

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


oktober 2014
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

