Ont i foten

2014-10-27 at 03:09 Lämna en kommentar

Trots min försiktighet fick jag ont i foten igen

Det börjar bli det vanliga då jag kommer ner. Stortån börjar ömma, halva foten börjar svälla och jag går och haltar. Inte gå barfota på cementgolv, inte springa med träskor trappen och inte gå omkring med fuktiga fötter. I år hjälpte det inte.

Skönt då att vi har sjukstugan med tjänstgörande läkare  och sjuksköterskor bara fyra kilometer bort i Malayankil. Jag fick en spruta och några tabletter, och foten är helt normal igen på bara någon timme. Det känns som ett mirakel. Hela kalaset kostade 24 kr inklusive läkarkonsultation, injektion och tabletter. Ingen kö och det var gjort på en kvart. Ingen idé att trassla in sjukförsäkringen!! Det har sina fördelar att vara här nere.

Sedan gick jag på byn och klippte mig. Jag noterade med tillfredsställelse att priset inte har höjts sedan ifjol. Det står kvar på sju kronor, och det känns ganska lagomt.

Sedan ska jag bidra med några bilder igen från husets omgivningar.

Uppfarten sedd nerifrån

Uppfartsvägen sedd nerifrån

Husets östra sida

Stora husets östra sida (baksidan)

Bambuportalen

Den välkomnande bambuportalen

Entry filed under: Uncategorized.

Uppfarten i bild Väderstabilisering

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


oktober 2014
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

