Våra tre hundar

2014-11-09 at 03:36 2 kommentarer

Då jag lämnade i februari hade vi fyra hundar på Mukkunni Hill. Tyvärr blev Jonny överkörd av en lastbil och det återstår nu tre hundar.

IMG_0760 Blacky

Blacky

Kent vaktar dörröppningen

Kent vaktar dörröppningen

Tiken Blacky är den äldsta, och hon är den hund som skäller bäst, då det dyker upp en besökande.

 

Kent är svartare än Blacky och är en av hennes valpar. Båda är trevliga och tillgivna hundar.

Den räddhågade Kalle dyker upp då och då. Även han är en valp från Blacky.  Tyvärr är han en hackhund även för Blacky och Kent, som gärna tar hans mat om det ges tillfälle. Ni kan se Kalle på samma bild som min första bloggbild på pagodablomman (Clerodendrum paniculatum)  i bloggen den 27 oktober. Inte ens jag kommer närmare honom än två meter, trots att jag ger honom mat varje dag. Vi får se om han hinner komma över rädslan medan vi är kvar här.

Geetha känner sig trygg med våra hundar omkring sig, och jag tycker att det är skönt att kunna höra på skällandet om någon kommer in på vårt område redan innan jag ser skymten av inkräktaren.

Entry filed under: Uncategorized.

Schakalernas ylanden Kovalamnostalgi

2 kommentarer Add your own

  • 1. Ingrid Hans  |  2014-11-09 kl. 09:07

    En liten rättelse från fröken Ingrid 🙂 Pagodablomman hos dig, heter Clerodendrum paniculatum . (Phlomis russeliana) är en helt annan blomma som säljs i Sverige under namnet ”Pagodblomma”
    Ha det bra!

    Svara
  • 2. Göran  |  2014-11-09 kl. 10:03

    Tack Ingrid för din vaksamhet och reaktion. Jag har ändrat i texten innan så många andra har hunnit läsa.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2014
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

