Att köpa tågbiljetten i tid

2014-11-15 at 02:19 Lämna en kommentar

Efter frånvaron av regn under en åttadagarsperiod fick vi nio mm kvälls- och nattregn under ett par dygn.

Ännu är det november, och vi har det sköna omväxlande vädret, som är så behagligt under den här tiden av året. Regn håller naturen grönskande och solen torkar upp behagligt. Det är väl så vi vill ha det?

Samtidigt händer det att temperaturen går aningen uppåt till 32,8 grader under dagen och aningen neråt till 23,2 grader under morgontimmarna.

Häromdagen köpte jag min tågbiljett från Arlanda till Leksand för den tredje februari. Jag såg att biljetten kostar 308 kr om jag köper pensionärsbiljett.

Nu valde jag istället första klass för 270 kr på samma tåg tack vare att jag var ute i god tid. Hade jag däremot behövt köpa min biljett under dagarna innan avresan hade prisnivån blivit en helt annan för förstaklassbiljetten.

Men jag tycker ändå att prissättningen är lite märklig för oss pensionärer.

Entry filed under: Uncategorized.

Brösthöjdsdiametern på Mainaträdet Vägsträckningarna från stan till Mukkunni Hill

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


november 2014
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

