Lapplisor i stan

2014-12-03 at 03:23 Lämna en kommentar

Under några dagar har jag haft svårt att komma in på Internet, men jag hoppas på att det är tillfälligt övergående.

Jag blev riktigt oroad då följande meddelande kom upp på skärmen på svenska istället för min blogg ””Tack för att du meddelade oss om. Denna blogg kommer inte längre att visas i din läsare. Blockering…”.

Nu är det i alla fall återställt, och förhoppningsvis ska det fungera i fortsättningen.

Jag har tidigare inte sett lapplisor i Thiruvananthapuram.

Inte förrän igår då jag var ner till stan på eftermiddagen med motorcykeln och blev varse att det satt gula lappar på bilarna och motorcyklarna, där jag nu och då har ställt min motorcykel. Jag uppmärksammades på, att uniformsklädda polismän delade ut dessa lappar, och jag frågade dessa vad som stod på.

Jo, det har kommit en ny trafikförordning, att det har blivit parkeringsförbud på huvudgatan M.G. Road genom centrum av stan mellan klockan 16.00 till 18.00. Naturligtvis skockade sig upprörda och argumenterande fordonsägare omkring dessa stackars polismän som skulle fullgöra sitt obekväma uppdrag att lappa uppkomna överträdelser.

Jag vet inte hur man informerat om denna nya förordning. Troligen genom en tidningsnotis, men tydligen var den nya förordningen ganska okänd av folk i allmänhet. Inga upplysningsskyltar var emellertid uppsatta på plats. Det är säkerligen en välbehövlig förordning i rusningstid, men kaoset blir givetvis överfört till smågatorna, där inga nya parkeringsytor öppnats.

Det kanske är dags att införa parkeringsavgifter inne i centrum. Hitintills förekommer det inte.

Jag lyckades i alla fall spara en dryg femtiolapp i svenska kronor genom att vara uppmärksam.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Novemberdimregn Tornugglan i huset

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

