Tornugglan i huset

2014-12-04 at 05:46 Lämna en kommentar

Det tornugglepar som bor i (på) huset är egentligen ganska nyfikna av sig.

Jag trodde att det var jag som var mest nyfiken på dom. Men så upptäckte jag, att då jag ställer mig och tittar efter dom, så sätter de sig gärna på en trädgren intill mig och tittar på mig. Lyser jag dom direkt i ansiktet med en ficklampa reagerar de knappt. Jag gillar deras vackra ansiktskonturer.

IMG_0849 Uggleavföring i husetUnder några nätter har de närmat oss ytterligare. Då jag ligger och sover kommer de inflygande genom dörren till västra verandan och sätter sig på atriumets reling. Där kan de sitta och titta på mig bara fem meter från min säng utan att jag upptäcker dom. Jag har inte sett dom flyga in, men jag ser deras besök på att de efterlämnar en vit fläck med avföring under deras sittplats.

De är inte alltför närgångna och stör inte på något sätt. Så jag låter dom komma in i huset på sina nattliga besök.

Kanske de även kan fånga någon mus i huset. Då har de i alla fall fått göra någon nytta också.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Lapplisor i stan Ännu regn på gång

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

