Lasarettsbesök

2014-12-06 at 03:12 Lämna en kommentar

Igår var jag över på ett lasarettsbesök i Neyyattinkara cirka 15 km från vårt hus. Det är ett nytt och högkvalitativt lasarett.

Det blev ett överraskande fint besök eftersom jag fick VIP-service med en egen PRO (Personal Relation Officer), som hängde på mig. Hon fick gå först och se till att jag omedelbart kunde passera alla köer. Då jag skulle vänta på resultatet av en provtagning, tog hon mig över till en ”Executive Launch”, där jag kunde vila i bekväma läderfåtöljer.

Den läkare jag skulle träffa hade fått in ett brådskande fall, som skulle ta ett par timmar att åtgärda, så istället fick jag komma ner till till hans arbetsplats och träffa honom i en av pauserna. Det fungerade också.

Varför fick jag denna fina service? Ja, det följer med, att jag är en gammal europeisk man.

Tillhör man denna kategori får man automatiskt bättre service än de lokala invånarna. Orättvist? Ja kanske, men i Indien tillhör det den fina gästfriheten, och jag ser inga sura miner för denna omvårdnad.

Det har fått bli en vanesak, som är lätt att åtnjuta.

Entry filed under: Uncategorized.

Ännu regn på gång Tornugglefamiljen på hustaket

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

