44 mm på en halvtimme

2014-12-09 at 06:15 Lämna en kommentar

Sent igår eftermiddag kom det tropiska åskregn jag har förväntat mig innan torrtiden sätter in.

Vi fick en rejäl regnskur som gav 44 mm på en dryg halvtimme. Då öser det ner ganska bra.

Det finns chans för regn under hela den här veckan, men sedan ska det blir soligt, torrt och varmt.

I år har vi inte haft någon internationell besökare, vilket är något ovanligt. Flera har varit på gång men som sedan hoppat av.

Den åttonde januari kommer emellertid min gamle vän Börje Hjälm från Vietnamtiden på 1980-talet. Han har inte tidigare besökt Kerala, så det ska bli intressant att få träffa honom på plats. Han får plats i huset, men jag tror att det är mest havsstranden som drar och så ett besök upp till Periyar i bergen.

Jag har som vanligt några intressanta alternativ för förstagångsbesökaren.

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Väderleksomslag Tre tornuggleungar även i år

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

