Tre tornuggleungar även i år

2014-12-10 at 05:38 Lämna en kommentar

Nu har jag sett tre tornuggleungar invid boet på vårt hustak.

Ja, jag ser inte in i boet, så en unge måste komma ut och visa sig utanför boet för att jag ska se den.

Igår kväll satt de i alla fall alla tre perfekt på rad och stirrade ut i den stora världen utanför boet. De satt där lugnt och stilla som bara uggleungar kan göra. Samtidigt ser de så enormt charmigt söta ut.

Som sagt, i år har inte ugglefamiljen gjort mycket väsen av sig. Det är knappt att jag har märkt att en familj bor på andra sidan av mitt innertak i sovrummet. Både ungar och föräldrar har varit så tysta att jag ibland undrat om de fanns kvar.

Nu inväntar jag första flygturen, och sedan försvinner de snabbt från huset för den här gången.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

44 mm på en halvtimme Byte av elskåp

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

