Svenska årsbrevet skickat

2014-12-12 at 03:28 Lämna en kommentar

Igår skickade jag ut mitt årsbrev, som har gått ut under december månad varje år sedan 1976.

De går alla ut digitalt, och ingen kommer att få se brevet i sin fysiska brevlåda. Det är alltför enkelt att ha adresslistan i ordning och bara trycka på sändknappen för att tänka sig något annat alternativ till själva utskickandet.

Jag vet att flera av mina vänner har hela samlingen av årsbrev, som började som blåstenciler från Vietnam. Dessa skickades med vackra frimärken i handgjorda kuvert och är väl idag något av en raritet i sig själv.

Det är lätt att adressändringar inte blir gjorda under året eller att en viktig mejladress inte har inkluderats. Har den svenska versionen inte nått dig igår, och du är intresserad av att få brevet, så hör av dig och jag skickar.

Sedan kommer brevet något år. Kommer inget svar under flera år stryks adressen från min lista, och ni får göra en ny påminnelse om att ni gärna vill ha ett ex. Det känns lite onödigt att plåga folk med dessa årsbrev för de som inte vill ha dom.

Hittills har det emellertid aldrig hänt att någon har tagit sig i kragen och avbett sig brevet frivilligt, och det tolkar jag positivt. Men det kommer väl.

En vecka senare gör jag även en engelsk version enligt en annan adresslista. Om du vill vara med i den listan så hör av dig, men det är mest en översättning av den svenska, så du missar ingenting av att bara läsa den svenska versionen.

Håll till godo med vad det är. En enkel hälsning för att tala om att vi lever, och att livet går vidare.

 

Entry filed under: Uncategorized.

Byte av elskåp Myggnät över sängen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

