Myggnät över sängen

2014-12-13 at 05:51 Lämna en kommentar

Vanligtvis sover jag inte med myggnät.

Ja, jag har inte gjort det på ganska många år. Vi har ju ingen malariarisk och inte heller behöver vi riskera andra sjukdomar från myggbett. Inte heller får jag kliande svullnader av myggbett på samma sätt som Geetha får det.

IMG_0854 Myggnät över sängenEfter de myckna regnen under hösten fick vi dock mer mygg än vanligt, och under de senaste nätterna har jag myggnätet uppsatt över sängen. Jag började bli irriterad på alltför många surrande flygfän omkring mig, och genom att ha myggnätet uppe kommer inte heller någon skalbagge smygande.

Däremot hindrar myggnätet en del av de sköna fläktar som kommer in genom de öppna fönstren under nattimmarna. Det är den negativa sidan.

Jag har i alla fall upptäckt att det är skönt med myggnätet över sängen i nuvarande läge.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Svenska årsbrevet skickat Fågelsång i gryningen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

