Tornugglefamiljen igen

2014-12-15 at 06:40 Lämna en kommentar

Jag tror att jag feltolkade medlemsantalet i årets tornugglefamilj under takutspånget ovanför mitt sovrum.

I år blev det nog bara en av ungarna som klarade en uppväxt. Det var därför det var så tyst i och kring boet i år jämfört med med fjolårets kull på tre ungar. Då var det mera liv och kiv då föräldrarna kom med mat, och det blev smutsigare även utanför boet.

Dessutom har det regnat mera i år, och borester sköljdes snabbt bort från boområdet, som idag ser renare ut. Ja, man kan utifrån inte se att platsen har varit en häckningsplats i år.

Det var trevligt att jag fick ha dom omkring mig under ytterligare ett år.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Fågelsång i gryningen Kvällens tystnad i storstadens grannskap

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

