Kvällens tystnad i storstadens grannskap

2014-12-16 at 03:00 Lämna en kommentar

Innan jag gick och lade mig igår kväll gick jag ut på västra verandan och njöt av stillheten.

Det var måndag kväll, och det var liksom att aktiviteterna var uttömda efter helgen. Det var så tyst, att jag kan inte erinra mig, att jag hört något liknande uppifrån min bergsknalle.

Det var plus 26 grader och luften var alldeles stilla med inte ett löv som prasslade. Det enda som hördes var ljudet från ett antal olika syrsor i vegetationen nedanför mig, någon hund som skällde till nere i byn och någon enstaka bil eller motorcykel som bröt tystnaden då den passerade på byvägen. Inte en högtalare hördes någonstans, och inte ett ljud hördes från någon av våra omkringliggande stenbrott.

Miljonstaden Thiruvananthapuram låg vackert upplyst med dess centrum bara sju kilometer från mig. Höghusen och neonljusen visade att det är en storstad. Jag kunde se ut över stan, men ljuden därifrån kunde inte nå mig. Det var som om det var en ljudvägg mellan staden och mig, och det var som att se staden på en bild.

Märklig känsla att se en så stum stad, då jag vet att det är en myllrande brusande indisk storstad.

Entry filed under: Uncategorized.

Tornugglefamiljen igen Storstädning ur skrymslen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

