Tyst apbesök

2014-12-21 at 04:09 Lämna en kommentar

Det var första gången.

En ensam apa passerade häromdagen oberört rakt genom övervåningen. Vi har ju den öppen hela dygnet runt, så det är lätt att bara gå rakt igenom. Men ingen apa hade uppmärksammats på att ha gjort det tidigare.

Jag satt inne i mitt sovrum då jag såg att den lugnt gick förbi. Men jag uppskattar inte den trafiken, och jag lät ett luftgevärsskott avfyras ovanför dess huvud. Det fick bli en påminnelse om, att jag inte uppskattar den typen av oinbjudna besök.

Att ugglan flyger rakt igenom någon enstaka gång på ett nattligt besök må vara hänt. Den kan ju förhoppningsvis hitta någon mus i rörelse, och det uppskattar vi mera.

Så vi fortsätter att ha övervåningen öppen dygnet runt då vi är hemma.

Entry filed under: Uncategorized.

Julhandel Ruinen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

