Leksandshockey

2014-12-29 at 03:50 Lämna en kommentar

Igår kom regnskuren tillslut.

Vi har inte haft regn på en vecka men igår fick vi 15 underbara millimetrer. Vi har under tiden haft jämförelsevis få soltimmar, så det satt hårt åt att regnskuren kom.

Vädret har inte varit klart och den vackra bergskedjan öster om oss har inte visat upp sig på mycket länge. Även med gårdagens regnskur klarnade inte luften upp, och stan och slättlandet ligger inhöljt i ett tjockt töcken. Men den här veckan bör vi ändå få mera solsken.

Igår kväll blev jag uppe lite extra sent. Jag är ju knappast någon hockeyfreak, och jag har i hela mitt liv aldrig suttit uppe längre någon kväll med anledning av att det pågår en hockeymatch.

Igår kväll hände det. Matchen började 16.00 svensk tid, och jag tittade på Aftonbladets utmärkta SHL-bevakning, där jag kunde följa spelets gång. Hockeyn betyder ju mycket för Leksands kommun, och det är faktiskt lätt att dras med i spänningen för vad som av vikt händer i kommunen.

Leksand vann på håret i jumbomatchen mot Modo. Förlorade visserligen en poäng men vann dock och slipper ligga på jumboplatsen i tabelligan. I morgon blir det riktigt intressant om Leksand kan gör något åt Färjestad på hemmaplan. Det finns goda förutsättningar.

Men jag kommer inte att ha datorn på. Det är ju kvällsmatch och tidsskillnaden mellan Indien och Sverige är 4½ timme. Det blir alldeles för sent.

Så roligt är det ändå inte!

Entry filed under: Uncategorized.

Politikerintervju i Bangladesh Atrium i ny skepnad

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2014
M T O T F L S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

