Långa bambustjälkar inomhus

2015-01-04 at 03:54 Lämna en kommentar

I och med att Geetha med Deepus hjälp planterade in fyra stora långa bambustjälkar i atriumet fick jag en betydligt grönare omgivning kring mitt sovrum.

IMG_0912 Atriumet sedd från Rum2 (2)Då jag tittar ut genom sovrumsdörren ser jag nu grönskande bambu sticka upp nerifrån undervåningen. Direkt efter omplanteringen av stjälkarna gulnade de gamla löven och föll ner, och jag undrade om de skulle överleva omställningen.

Men bambu är ett ihärdigt släkte. Det fick jag lära mig i Vietnam, där jag professionellt fick sysselsätta mig med dessa intressanta växter. Bambustjälkar var ju råvara vid massatillverkningen.

Nya gröna blad ersatte snabbt de gamla, och nu kan jag glädjas åt den nya gröna närmiljön.

Entry filed under: Uncategorized.

Småkyligt på Hillen Åttionio fönster

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


januari 2015
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

