Åttionio fönster

2015-01-05 at 12:41 2 kommentarer

I natt har vi haft svenska gäster.

Det var Mia från Varkala som kom hit med ett gäng svenska damer och även en ung familj. Dessutom kom Roger hit från Kovalam. Mina trogna bloggare känner igen honom från ifjol. Nu är han tillbaka igen till Kovalam beachen under några månader. ”Jag har funnit mitt paradis”, som han brukar säga.

IMG_0913 Stora sovrumsfönstretI den tre personer stora familjen finns elvaåriga dottern Tindra. Hon var mycket road av att gå igenom och undersöka vårt hus, och hon samlade på sig en del udda statistik, som jag tidigare inte tänkt på att ta reda på.

IMG_0915 G&G sigillet i fönsterNu fick vi till exempel veta att huset Mukkunni Hill har 89 fönster. Jag tippade på 50, då jag gissade. Men sen tänkte jag på att bara i mitt sovrum finns det 11 fönster, så det stämmer nog. Det blir lite att putsa för den som inte gillar smutsiga rutor. Tur nog tar Geetha och jag inte så allvarligt på den detaljen.

De flesta av fönstren på nedervåningen har försetts med järngaller med mönster från Geethas och mitt G&G-sigill. De är väl inbyggda i huset och kan inte gärna avlägsnas utan att byta ut hela fönstren.

Fönstersmidet får nog sitta kvar så länge huset står kvar.

Entry filed under: Uncategorized.

Långa bambustjälkar inomhus Rupien har stärkts

2 kommentarer Add your own

  • 1. Ingrid Hans  |  2015-01-05 kl. 08:47

    Fönstersmidet är ju verkligen snyggt, så låt det sitta kvar.

    Svara
  • 2. Göran  |  2015-01-05 kl. 09:33

    Jodå, det kommer inte att avlägsnas under min livstid. Jag håller med. Det är ett fint konstsmide.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


januari 2015
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

