Börje Hjälm anlänt

2015-01-08 at 06:24 Lämna en kommentar

I natt klev jag ur min säng klockan två för att vara på flygplatsen vid ankomsten klockan 03.00 av det Qatarflyg Börje Hjälm kom med.

Jag hade rekommenderat honom det flyget under en dag, då flygbolagets Dreamliner flyger, och det var han väldigt nöjd med. Börje är ju en mycket van flygresenär, så han har mycket att jämföra med.

Ytterligare en förbättring har skett på TRV:s flygplats. Istället för att stå ute och vänta och delvis trängas, kan man numera köpa en passerbiljett för 60 Rs (7 kr) för att komma in i skön luftkonditionerad ankomsthallen. Där kan man lugnt sitta ner och titta på bagagebanden och se, då passagerarna anländer och drar förbi.

Vi träffades under min Vietnamtid i början av 1980-talet, där jag då bodde med min familj. Maina var bara sex månader gammal, då hon anlände tillsammans med mamma Geetha, och vi bodde tillsammans i en relativt enkel projektskogscamp i norra Vietnam inte så långt från den kinesiska gränsen.

Dit kom även Börje, och vi jobbade under ett par år ihop tillsammans med och i en mindre grupp svenskar. Efter den tiden har vi setts sporadiskt, senast var visst för sex år sedan på en kinesrestaurang i Stockholm. Vänskapsbanden har bestått, och vi har hållit nästan årliga kontakter.

Nu är han i Indien på sitt första besök någonsin, och det blir ett spännande besök för honom. Jag har som vanligt bokat en tur med Aries till beacherna, backwaters, bergen och Cochin. Det programmet brukar stå sig bra.

Först blir det emellertid någon dag på Mukkunni Hill.

Entry filed under: Uncategorized.

En nykär Kent Thiruvananthapuramdag

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


januari 2015
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

