Flamenco fusion dans med kathakali

2015-01-31 at 08:17 Lämna en kommentar

Igår hade jag min sista kväll ute på stan innan avresan.

Det blev en kulturell kväll i flamencons tecken organiserat av franska Alliance Française och tyska Goete-Zentrum i Vyloppilli samscriti bhavansalen i Thiruvananthapuram.

Kvällen började med den mycket fingerfärdige flamincogitarristen Serge Lopez och fortsatte med en mycket speciell och lyckad fusion av spansk flamenco och malayali kathakali.

Jag var förvånad hur väl flamenco och kathakali smälte samman till en mycket underhållande föreställning. Så olika men ändå så lätt att smälta samman till ett sammansatt konstverk. Det var en europeisk flamencodanserska, troligen spanjorska, som gjorde mycket fint ifrån sig tillsammans med två kathakalidansare och tre malayali musiker med traditionella instrument.

Det blev det bästa kathakaliframförandet jag har sett, och jag var helt begeistrad.

Entry filed under: Uncategorized.

Mynafågeln tillbaka Google earth ny bild

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


januari 2015
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

