Mellanlandning i Doha

2015-02-02 at 09:51 Lämna en kommentar

Medan jag sitter och väntar på nästa flyg på Dohas flygplats får det bli en blogg till idag.

Det blev en behaglig väntan i loungen i Colombo med gott om god mat och skön vila. Sedan blev det en behaglig flygtransportsträcka till Doha, då jag för första gången under en flygning kunde sträcka ut mig i hela min längd i horisontellt läge under större delen av resan. Det blev skön vila.

Maten och servicen var däremot inte märkvärdig alls, och det vin som serverades var av undermålig businessklasskvalitet. Det var samma sortiment som på loungen, och jag misstänker att det var i stort sett samma sorter som även serverades i ekonomiklassen, en champagne, två vita och tre röda.

Ingen av dessa viner finns i systembolagets sortiment och det ska vi nog inte sakna. Jag trodde att en australiensisk shiraz skulle var ett säkert kort, men där hade jag fel. Namnet ”Muddy boots” låter kanske inte så välsmakande, och det var den inte heller, så det fick bli en ordinär fransk merlot istället.

Det var nog de sköna sittplatserna som blev största behållningen av flygningen.

Doha har sedan maj ifjol fått en ny flygplats byggd fem kilometer från den gamla, och det är mitt första besök. Geetha var dock här bara någon dag efter nyöppnandet. Det är en enorm flygplats och det är en enorm skillnad jämfört med den gamla trånga flygplatsen jag bytte plan på under 1990-talet. Flygplatsen visar verkligen den ekonomiska utvecklingen i landet.

Nu sätter jag mig på ett dreamliner Qatarplan till Arlanda, varifrån jag tar tåget upp till det härligt vintriga landskapet i Leksand.

Det blir skönt att komma fram.

Entry filed under: Uncategorized.

Mellanlandning i Sri Lanka Vitt Arlanda

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2015
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

