Mellanlandning i Sri Lanka

2015-02-02 at 07:15 Lämna en kommentar

Det blev en kort natt på Mukkunni Hill.

Vår trogne Yeshudas kom och hämtade mig med sin Chevrolet i god tid, och jag kunde säga hejdå till Geetha och de tre hundarna. Hundarna förstår nog inte att det kommer att dröja sju månader innan jag kommer tillbaka, så de får en något annorlunda tillvaro uppe på Hillen. Mat ska de i alla fall få av Deepu, och de har full frihet att springa omkring som de vill på vår plantage.

Jag har ett specialpass för ”Person of Indian Origin”, vars validitetstid har varit 15 år. Nu har tiden förändrats till livslång, och det kunde de fixa på flygplatsen åt mig, utan att jag behövde gå in till en indisk ambassad. Så nu behöver jag inte längre bekymra mig om söka ett indiskt visum under resten av min livstid. Behändigt!

Den korta flygningen över till Sri Lanka känns som ett snabbt skutt över vattnet över till ön. Då vi startade kunde jag se Mukkunni Hill i diset nedanför mig med alla stenbrottshål. Det blev ett sista farväl för den här gången.

Nu sitter jag i Sri Lankans business lounge på flygplatsen och lunchen är just klar. Jag har etablerat en egen hörna med en skön läderliggfåtölj, så jag lider inte av en väntan på nästa flight över till Doha.

De har en del intressanta viner jag vill pröva på under eftermiddagen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Lämnar en idyll bakom mig Mellanlandning i Doha

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2015
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

