Hemma i vintrigt Almo

2015-02-04 at 04:53 Lämna en kommentar

Så då är jag framme i ett snövitt Almo efter den långa resan hem.

Det tog ett dygn innan jag fick internet att fungera, men nu kan jag sitta hemma och skriva igen. Visst, jag har ett visst internetberoende, och jag känner mig ganska ställd om jag inte kan använda mig av den funktionen. Det bara är så!

Tåget fungerade fint och bussen till Almo brukar fungera bra. Ävenså den här gången!

IMG_0984 GaragetGrannen Bosse hade sett till, att jag genom den halvmeterdjupa nysnön kunde ta mig in i det uppvärmda huset, och han hade även sett till att bilen var i ordning och snön skottad till garaget. Han hade gjort det riktigt vackert, och det gjorde mig glad bara att titta på det fina arbetsresultet. Tack Bosse!

Jag började med att åka till Mora lasarett för att kolla upp några njurstenar, som börjat bli för stora. Om ett par veckor ska jag tillbaka dit för röntgen, och sedan får vi se vilken åtgärd de föreslår för att ta bort otyget.

Nu ska jag börja sortera upp den 60 cm höga posthögen, som har legat och väntat på mig. Ja, det mesta är ju reklam, men den värmer gott, då jag stoppar in den i pannan.

Sedan ska jag gräva fram lite mera värdefull läsning. Jag är onekligen nyfiken.

Entry filed under: Uncategorized.

Vitt Arlanda Lugnet i byn

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2015
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

