Mera soltimmar

2015-02-08 at 08:34 2 kommentarer

Hoppsan, min internationella bloggläsarskara försvann nästan helt, då jag kom till Almo. Då blev det inte lika intressant. Mitt liv nere på Mukkunni Hill var tydligen mera läsvärt än att höra något från Almo.

Dagsljuset strålar längre för varje dag. Från mitt sovrumsfönster kan jag nu se solskivan stiga upp över horisonten ovanför Alviksbyn kl. 08.23.

Det är en skön årstid, då vi snabbt får uppleva hur soltimmarna ökar.

Entry filed under: Uncategorized.

Thodupucha strandtomt Orkester i Almo bystuga

2 kommentarer Add your own

  • 1. Bengt Söderberg  |  2015-02-08 kl. 10:45

    I går eller förrgår hörde jag slutet på ett program i serien ”vetenskapens värld” på P1 strax före nyheterna 1230. Det visade sig handla om missionärer i Afrika och programledaren refererade till ett kyrkohistoriskt bibliotek i Uppsala. Jag kom att tänka på din bok om en Siljansnäs-missionär. Om den inte redan finns i det kyrkohistoriska arkivet (biblioteket?) borde du ju se till att den kom in där. Den är ju bra och har ett givet historiskt värde.

    Bengt

    Svara
  • 2. Göran  |  2015-02-08 kl. 06:39

    Tack för ditt fina uppslag Bengt. Jag ska gå vidare med det och vi ses vid tillfälle

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2015
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

