Hockeydags

2015-02-20 at 12:10 Lämna en kommentar

Dottern Maina är ju dessa dagar med mig i Almo.

Det är en mycket ovan miljö för henne, och det är lätt att det blir lite ensidigt med tystnaden på byn och de få bilar och människor som rör sig omkring oss. Det blir mycket datorverksamhet både för universitetsuppgifter och nedladdade filmer och världsvitt chattande. Hon tar dessutom någon träningsrunda på byvägarna ibland, och hon ser ut att klara tillvaron i byn riktigt bra.

Lite andra aktiviteter behövs, och ikväll ska vi gå på vår första hockeymatch tillsammans, då Leksand spelar mot Örebro på hemmaplan. Det blir den första hockeymatch Maina har gått på och den andra för mig, efter att jag för några år gjorde sällskap med min kusin och sågverkschef Ingvar Skalk. Sågverket har några stående sittplatser, som det är konkurrens om för i första hand de anställda. Det var en trevlig upplevelse, men det har trots detta inte blivit av för mig att gå dit igen.

Nu är det dags för Maina och mig att göra det tillsammans. Helt klart är att vi hejar på Leksand.

Entry filed under: Uncategorized.

Energisparande väderlek Svårt för Leksand

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2015
M T O T F L S
« Jan   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

