Våren till Almo

2015-03-01 at 04:30 Lämna en kommentar

Våren har kommit till Almo.

Ja, det beror lite på hur vi definierar den. Då jag nu tittar ut genom fönstren i huset snöar det, och det ger inte mycket till vårkänslor

Men med meteorologernas definition, att dygnstemperaturen i genomsnitt ska vara över noll grader under sju påföljande dygn, så ska våren ha kommit till Almo enligt min termometer om plusgraderna håller i sig ett dygn till, och det ska det visst bli. Varje dag under en sjudagarsperiod har haft plusgrader och i ingen av dessa dagar har temperaturen sjunkit under 0,9 grader. Det måste vara något slag av rekordtidigt.

Det är lite tomt i huset efter att Maina har lämnat för att bo i Stockholm ett tag framöver. Det var i alla fall trevligt att ha henne här under dryga två veckor. Det var alltför länge sedan det hände förra gången.

Nu får jag tid med att syssla med annat, som jag tycker ligger lite på efterkälken i min tidsplanering.

Entry filed under: Uncategorized.

Rum/lägenhet i Stockholm 24de februari, årets första vårdag i Almo

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



