24de februari, årets första vårdag i Almo

2015-03-02 at 10:18 Lämna en kommentar

Måndag morgon och jag är själv i huset igen.

Det känns lite som att vardagen är ikapp mig igen med redan lite av rutin att gå upp och göra eld i pannan, innan jag sätter mig vid frukostbordet med Svenska Dagbladet för att sedan gå och öppna min mejl.

Ikväll är det sedan vanlig manskörsövning och lokalhistoriskt månadsmöte. Det är dessa två aktiviteter som är kvar, efter att jag skalat bort det mesta i övrigt ur min planeringskalender. Det är nog en lagom nivå med min åldrande kapacitetsutveckling.

Igår blev skrev jag ett fel om våren. Den meteorologiska vårens första dag i Almo i år var den 24de februari. Jag ändrar datum, därför att det är den första dagen i den sjudygnsperiod som skall räknas, och inte den dag då kriteriet blev uppfyllt. Nu ser det även ut att dygnsmedeltemperaturen framöver kommer att fortsätta vara över noll. Efter i övermorgon kommer vårsolen med vackra dagar och något lite kyligare mornar.

Då ska vi kunna få njuta av lite vårsol och lite eftervintervärme.

Entry filed under: Uncategorized.

Våren till Almo Vårt Kålgården i Kerala

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



