En författares ansikte

2015-03-16 at 09:53 Lämna en kommentar

Efter promenaden med Per i Tantolunden igår drog vi oss över till förmiddagsgudstjänsten i Immanuelskyrkan i Stockholm.

Det var härlig nostalgi för mig att få återkomma dit, eftersom det alltid har varit min hemkyrka i Stockholm. Först var det den gamla fina kyrkan på Tulegatan 3, och sedan blev det den nya moderna och ändamålsenliga kyrkan på Kungstensgatan.

Det var bra att ha Per med mig. Han känner mycket folk där och visste, vilka jag möjligen skulle kunna vara bekant med sedan lång tillbaka i tiden. Jag har i alla fall sjungit med i denna kyrkas ungdomskör under 1960-talet och deras fina kammarkör under ledning av Ingmar Brännström under 1970-talet. Det blev ett antal glada återseenden av gamla sångarkamrater.

En ny bekantskap blev Eric Björklund, som är författare till det lilla fina nostalgihäftet ”På det nedre”, som jag älskar att återkommande läsa. Häftet fick ett ansikte, och det är alltid stimulerande efter att ha läst en författares alster.

Eric kommer att få min Markusbok i utbyte författare emellan.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Vårblom i Stockholm Gudstjänster för alla

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



