Norrsken i Almo

2015-03-18 at 05:01 Lämna en kommentar

Igår kväll hade vi ett vackert norrsken över Almo.

Jag hade missat det, om inte Lennart Olsson hade ringt och informerat mig. Jag rusade genast ut, och jag kunde beundra det underbara skådespelet på natthimlen, då de böljande ljusvågorna gick över himlavalvet.

Det var det bästa norrskenen jag sett, vad jag kommer ihåg, sedan då jag under de tidiga tonåren många vinterkvällar  kunde se detta mirakel av vågor av ljus, då jag gick hem över det mörka Lera utan gatlampor.

Jag förstår att det är ett turistiskt intressant naturfenomen.

Entry filed under: Uncategorized.

Gudstjänster för alla En drill av en bofink

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



