Chromestrul

2015-03-21 at 09:48 Lämna en kommentar

Efter gårdagens snöfall har vi återigen en mycket vacker vintermorgon med klart soligt väder och sex minusgrader.

Det är bara att njuta av det sköna solskenet, som gör att vägarna börjar slaska redan under förmiddagen. Bofinken är nu primärsångare i den centrala delen av Almo med sin härligt prominenta drill. I morgon lär det bli mulet och lite mera snö, och vi får nog leva med det omväxlande väder, som brukar höra våren till.

Min webbläsare Google Chrome slutade att fungera för ett par dar sedan, och det gick inte att komma in på Internet den vägen. Jag fick lite besvär med att avinstallera den version jag använde, men jag lyckades tillslut, hur det nu gick till. Sedan använde jag mig av Mozilla Firefox för att installera Google Chrome på nytt, och se, då fungerade det igen till min stora lättnad.

Vad jag inte förstår är att Safari på min IPad slutade fungera samtidigt med att Chrome lade av. Dessa två ska väl ändå inte ha något ytterligare samband, än att de båda använder sig av samma router hemma? I alla fall, Safarin fortsatte fungera igen samtidigt som min Chrome började fungera. Jag var och är förbryllad, och lär väl prata med någon som är mer bevandrad än mig i datorernas hemligheter.

Nu rullar det i alla fall på som vanligt i min laptop.

Entry filed under: Uncategorized.

Snöfall, helt i sin ordning Regn och början av blomning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



