Afghansk middag

2015-03-29 at 10:19 Lämna en kommentar

Den förra kobran var inte ensam.

Deepu sa att det finns en till invid huset. Det är invid den del huset, som jag kallar ormhörnan, där vi har ett litet buskage med svärmorstunga och en hög med gamla taktegelpannor. Där trivs dom, och nu är hörnan alltså dominerad av en kobrafamilj.

Geetha och jag är inte särdeles oroade att ha ormar omkring oss. Det är ytterligt sällan det händer att en människa blir biten av giftig orm, och vi låter de vara kvar där de är, och de brukar dra sig bort till lugnare ställen, då det är liv och rörelse i huset. På Mukkunni Hill har vi inte haft någon incident med en människa.

Igår kväll intog jag min middag i den utlysta afghanska buffén, som fem afghanska unga män hade anordnat och tillagat på Café Villagatan 4. Det var populärt och fullsatt med över hundratalet middagsgäster. Maten var utmärkt god, och jag verkligen njöt av deras kulinariteter. Det var fina hemmalagade rätter, och de var inte rädda för att få till en av såserna riktigt kryddstarkt.

Pingstförsamlingen bjöd på lokalen utan ersättning och annonserna bjöd annonsbladen på, så hela överskottet efter matköpen gick direkt i fickorna på de fem entreprenörerna.

Väl unt och jag kommer igen om det upprepas!

Entry filed under: Uncategorized.

Första industrijobben för Almoungdomar Livsöden med rötter i byn Ål-Kilen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



