Bilder från vandringsleden

2015-04-02 at 12:11 Lämna en kommentar

Det var länge sedan jag visade någon bild på min blogg.

Den huvudsakliga anledningen var att jag för några veckor sedan hade förlagt min kamera någonstans där jag inte kunde hitta den. Det blev ett intensivt sökande utan resultat. Jag var halvt på väg att gå och köpa en ny kamera, eftersom den kamera jag har i min gamla mobiltelefon ger alltför låg upplösning på bilderna för att jag ska vara nöjd.

Det är nackdelen med att ha en liten behändig specialkamera, en Canon Ixus 60. Då jag förlägger min lilla gamla mobiltelefon går det att ringa till den så jag kan höra var den är, men med en kamera utan telefon blir det inte lika lätt. Emellertid, häromdagen hittade jag kameran i en väska där jag absolut inte hade tänkt mig att jag skulle ha lagt kameran. Skönt!

Här kommer några av de bilder jag passade på att ta med min nyfunna kamera under min förmiddagspromenad på vandringsleden i förrgår. Dubbelklicka gärna på fotot så att bilden kommer upp i större storlek.

Ledbron över ån

Ledbron över ån

Ledvisarpil och åkernamn

Ledvisarpil och åkernamn

Nylagd spång i Ormbäck

Nylagd spång i Ormbäck

Snöfria åkrar på Lera

Snöfria åkrar på Lera

Informationstavla

Informationstavla

Almoåns utlopp

Almoåns utlopp

Entry filed under: Uncategorized.

Visning av Samuel Viklunds fotografier Idag 14.00 i Almo bystuga

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



