Reseföretagens resor till Kerala

2015-04-13 at 07:45 Lämna en kommentar

Det låter tilltalande att läsa i reseföretagens annonser om resor till Kerala.

IMG_1033 Kerala svensk resebyråannons

Jag småler gärna om och åt innehållet, eftersom det är där nere jag har mitt andra hem här i världen.

Då Geetha och jag köpte markområdet för vårt Mukkunni Hill i slsutyet av år 1980 var det knappast i åtanke att det efter hand skulle bli så lätt för den svenske turisten och för även mig själv att komma ner till södra Kerala. Kovalam var ju vid den tidpunkten inte mer än en liten fiskeby dit några få back-trackers hade hittat sitt eget drömställe att komma över till för enkelt billigt leverne.

Under de fortsatta 35 åren har turismen slagit sina rötter ordentligt ner bland palmer och sandstränder där nere, och det är lite speciellt att vinter efter vinter få resa ner dit till mitt eget hem, dit där andra ska försöka hitta sin drömsemester

Javisst är Kerala speciellt!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Finstämd konsert i kyrkan Ett lyckat TV-program

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



