Maina i Almo

2015-04-18 at 09:23 Lämna en kommentar

Ja, jag hann lyssna på cirka åttio procent av gårdagens konsert i Siljansnäs kyrka.

Det var väl värt att gå dit även om jag missade den sista delen. I pausen fick jag träffa de viktigaste sociala kontakterna och jag träffade folk från både Leksand och Mora och dessutom från Vansbro. Trots alla ”utböles” blev det bara 74 betalande, men kulturbankens ansvariga var ändå inte missnöjda med antalet besökande.

En överraskning för mig var att min kusindotter Linnea spelade med i Dalasinfoniettan. Ja, på farssidan har vi många musikaliska förmågor med många kantorer och spelemän/kvinnor.

Maina kom med 20.43-tåget, och vi fick genast mycket att prata om fram till midnatt, då jag upptäckte att det blivit väldigt sent för mig. Härligt att  kunna få sitta ner tillsammans och prata om livets gång för oss båda över ett par glas vin.

Entry filed under: Uncategorized.

Konsert igen i kyrkan Kulturväg 939

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



