Möte på möte utan tårta på tårta

2015-04-27 at 07:31 Lämna en kommentar

I förrgår avverkades ytterligare två årsmöten i de tio föreningar vi har i vår lilla Almoby. Nu var turen kommen till Bystugeföreningen och Almo västra vattenledningsförening. Vad vore livet utan alla dessa föreningar ute i våra dalabyar?

Jag deltog inte i något av dessa två årsmöten, eftersom jag hellre försöker skala ner än att dra upp mina engagemang, för att hinna med annat som jag vill ägna mig åt.

Det har ändå en viss tendens att köra ihop sig med de få aktiviteter som återstår för mig. Ikväll har vi manskörsövning klockan 17.30 för att vara förberedda för skönsång på valborsmässoafton på kulturplatsen i Leksand.

Jag hinner närvara bara på halva övningen i gamla prästgården ikväll, eftersom vi har ett lokalhistoriskt möte klockan 18.00 i vår lokal i Sockenstugan. Algot tar det ikväll, så att jag kan komma lite sent.

Klockan sju ska vi vara klara med det mötet. Då har Aktivitetsgruppen för Siljansnäs framtid aviserat stormöte i Sockenstugan, och de har flera mycket intressanta aktuella punkter på dagordningen.

Egentligen ingen risk för en pensionär att behöva att gå och dra bena efter sig i bygden.

Entry filed under: Uncategorized.

Buskröjning vid vandringsleden Njursten igen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



