Inte bara bara att slå en signal

2015-04-30 at 06:48 Lämna en kommentar

Det var inte lätt att komma fram till rätt person på Falu lasarett.

Jag fick alltså en bekräftelse på att jag blivit uppsatt på en väntelista för dagkirurgi. I den bekräftelsen fanns ett telefonnummer att använda mig av för mer information. Jag ringde det numret några gånger under en måndag, men det var ingen som svarade där under den dagen. Inte ens en telefonsvarare som kunde informera något.

På tisdag svarade en telefonsvarare att telefonkön var full för den dan, och bad mig återkomma en annan dag. På onsdag kom jag fram, och då fick jag välja ett av sju olika alternativ för att komma till rätt ställe. På mitt valda alternativ upplyste telefonsvararen mig en annan telefonsvarare att jag istället skulle ringa ett annat nummer. Där, äntligen, kom jag fram en mänsklig varelse, en sköterska, som svarade att jag i mitt fall skulle ringa ett annat nummer.

Jag tänkte i mitt stilla sinne att det måste upplevas mycket besvärande, ja rent av enerverande hopplöst för en person som inte har svenska som modersmål att komma rätt eller ens känna att hen är på rätt spår.

På det nya numret kom jag efter ett par försök fram till en tillmötesgående och trevlig operationssköterska. Hon informerade att jag kunde förvänta mig en kallelse för en lasersprängning i Falun någon gång i andra halvan av maj.

Jag påpekade att det skulle kanske vara lämpligt att få båda stenarna borttagna samtidigt, helst då i Örebro, med anledning av att jag åker till Indien i höst under en längre tid.

Hon noterade det i protokollet och jag får vänta och se.

Entry filed under: Uncategorized.

Väntelistebekräftelse och förväntad kallelse Våren insjungen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



