Våren insjungen

2015-05-01 at 06:52 Lämna en kommentar

Det är märkligt hur det lite mer kulna vädret lyckas pricka in den sista april. Det är nästan alltid då, som vinterjackan får göra sin avslutning på säsongen och göra skäl för sitt namn vinter.

Så även igår kväll. Jag var med Siljansnäs manskör och friskt sjöng in våren på kulturplatsen i Leksand. Det var nästan långkalsongsväder, men det var trots snål blåst, bara tre plusgrader och ett riktigt kyligt regn härligt att få sjunga att majsol ler. Det är roligt med manskör.

Regnet övergick i snöglopp med stora vita flingor, och nu under morgonen ligger Leksandsbergen inbäddade i en vit snö. Hemma på min gård  ligger även där lite snö kvar som rester av vad som kom i natt. Det är sista april det.

Det har nu blivit klart att jag ska in till Falu lasarett om drygt två veckor för att ta bort min njursten i vänstra njuren. Samtidigt ska de titta på stenen i min högra njure, och då avgöra om man ska gå vidare med ingrepp i Falun eller Örebro. I Falun vill de i alla fall inte ta bort båda stenarna på en gång. Det blir dagkirurgi, och jag kommer tillbaka hem samma dag utan övernattning.

Bra att det nu är bestämt och inskrivet i min planeringskalender efter en lång tids osäkerhet.

Entry filed under: Uncategorized.

Inte bara bara att slå en signal Fyrtio år sedan i Vietnam/Tanzania

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



