Soluppgångarna drar sig norrut

2015-05-14 at 05:42 Lämna en kommentar

Soluppgångarna har hunnit långt uppåt den östra horisonten.

IMG_1099 Soluppgång över OllasgårdenI morse steg det stora solklotet upp kl. 04.40 över nocken på östra änden av Ollasgårdens höga ladugård vid sidan av Uvbergets topp, och den tid är över, då jag kan se soluppgången över Leksandsbergens horisont. Det stället är i precis nordostlig riktning sett från mitt sovrumsfönster. Men än ska soluppgångarna klättra ännu längre norrut under ytterligare en dryg månad innan det blir midsommar.

Det är en ljus och behaglig tid, även om det fortfarande känns småkallt. Det är ännu lite för kallt för att grönsaker ska trivas ute rabatterna. För att skynda på utvecklingen av årets ärtplantor har jag nu istället planterat några inomhus i kruka. Eftersom jag inte har särdeles vältränade ”gröna” fingrar, får vi se hur det går med det.

Vi har i alla fall inga frostnätter längre, och igår klippte jag majstångsplatsens gräs för andra gången i år.

Entry filed under: Uncategorized.

Uthyrning i Alvik Bygudstjänst i Hjulbäck

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



