BBB-sammandragning i Falun

2015-06-04 at 06:10 Lämna en kommentar

Vilken härligt skön sommarmorgon!

Äntligen skiner solen värmande från en klarblå himmel utan att det blåser, och i morgon ska temperaturen gå upp ytterligare en grad. Vi har sett fram emot detta under en lång tid. Regnrekordet under maj månad vill vi inte att ska upprepas den här månaden.

För mig känns denna morgon extra bra. Igår fick jag kateten utdragen från uringången efter njurstensoperationen för drygt två veckor sedan. Det kändes som en befrielse för hela kroppen. Att inte kunna röra sig normalt utan att det känns i kroppen blev hämmande för både mitt psykiska och fysiska hälsotillstånd. Jag blev oerhört trött, och jag tappade ett par tre kilo i vikt, och de kommer nu att återtas igen av kroppen. Även om jag inte vill vet jag att kroppen vill.

Idag kan Geetha och jag ta oss till Falun till årets BBB-sammankomst med gamla kolleger från Vietnamtiden strax före och efter 1980. Det kommer att bli ett dygn av trevlig samvaro.

Sedan var planen att Geetha och jag skulle dra oss till Västerbotten för en annan sammandragning. I år är det femtio år sedan min kurs gick ut från skogsskolan i Hällnäs, och det tänkte vi fira. Sjukdomar kom emellan för flera gamla kursare, och det är nog tveksamt om vi kan återupprepa den träff vi hade för fem år sedan. Tyvärr kan jag nog inte räkna med att få återse mina vänner från den kursen igen.

Nu får jag istället se fram emot skogsmästarkursens 45-årsjubileum i augusti. Om fem år får vi sedan se, om det blir kan bli någon 50-årsträff med den kursen.

Livet tar och tär!

Entry filed under: Uncategorized.

Fortfarande väntan på värme BBB-besöket i Falun

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2015
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

