Gårdens ängsgräsmatta

2015-06-10 at 12:50 Lämna en kommentar

Sommarvädret fortsätter och jag njuter.

Geetha tycker att hon har kommit till Almo vid rätt tidpunkt. Det är så här hon vill ha Almo med sol eller växlande molnighet, lagom temperatur med någon grad över 20 och en härlig grönska omkring oss. Tillfälle att trivas och uppskatta denna plats på jorden.

Syrenen blommar och luktar. Speciellt de vackra syrenerna hos Brasars tvärs över gatan intill och över deras välansade häck. Samtidigt ser jag hur snabbt min häck vaknar till liv och grönskar. Även om det inte syns ännu, vet jag att det brukar vara dags att klippa häcken innan midsommar, och det är ju redan i nästa vecka.

Vår ”ängsgräsmatta” utanför köksfönstret lyser vit av sandtravens vita blommor. Geetha och jag beundrade den i morse. Från att ha varit en av vårens första blommor till att den nu växer i ymnighet.

Det kommer att bli många fler ängsblommor i den delen av vår gård framåt midsommar. Men det blir inte förrän i juli, som jag kommer att sätta in gräsklipparen som en teknisk marodör mot den naturliga fägringen. Tills dess får det se oklippt ut, och jag kan få följa ängens växlingar direkt från köksfönstret.

Det är så Geetha och jag vill ha det.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

10 000 bloggbesökare Skalksågen utan sågning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2015
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

