Midsommar på lasarettet

2015-06-22 at 04:55 1 kommentar

Nu är jag tillbaka hemma i Almo igen. Skönt!

Direkt efter att jag skrev min förra blogg fick jag smärtor i min nedre högra sida, som var typiska njurstenssmärtor, och jag ringde direkt efter en sjuktransport till Mora lasarett. En mindre sten hade lagt sig i nedre segmentet och blockerade min urinavgång. Då jag anlände Mora hade jag redan frossa och kräkningar.

Den vänstra njuren har ju klarat sig bra efter stensprängningen i mitten av förra månaden, och det var inte den som nu krånglade.

Det blev snabb avresa hemifrån, och jag lämnade laptop och IPad hemma, eftersom jag räknade med få återkomma hem samma dag. Men av det blev intet, och det tog fyra dygn innan jag kom hem igen. Det är faktiskt första gången jag har övernattat på ett sjukhus i Sverige sedan jag hade scharlakansfeber, då jag var cirka sju år gammal, så det kändes verkligen ovant. På den tiden fanns det ju inte antibiotika mot den sjukdomen, och det var sjukhusvistelse i isoleringsrum som gällde.

Så jag fick i år ett mycket oförväntat slag av midsommarfirande i Dalarna.

Entry filed under: Uncategorized.

Starflockar över midsommarfägring En sväng på Noret

1 kommentar Add your own

  • 1. Ingrid  |  2015-06-22 kl. 07:45

    Välkommen hem!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2015
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

