Positiv poäng att heta Skarner

2015-06-24 at 06:36 Lämna en kommentar

Kul att höra från grannen Johnny att han hörde kornknarren under midsommarhelgen.

Det var inte helt inom Almos bygräns men riktigt nära ute på Leraåkrarna, eftersom det är samma åkerområde. Jag har överhuvudtaget inte tidigare hört om någon iakttagelse av kornknarren ute på Lera, så det var riktigt stimulerande att få höra nyheten. Nu hoppas jag på att arten hör av sig även någon annanstans i Almo.

Det är många gånger kul att få vara så ensam med mitt unika efternamn. Det var ju mina föräldrar som tog namnet i början av 1940-talet, och jag hann ju faktiskt vara med om att heta Skalk under mitt första levnadsår innan det ändrades till Skarner. Det har jag sett i kyrkböckerna!

Då jag låg i Mora under helgen kom plötsligt en överläkarna in på mitt patientrum och presenterade sig. Ja, jag var inte hans patient men dock en gammal ungdomskamrat under min tid i Stockholm i slutet av 1960-talet. Vi sjöng i samma kör några gånger, och vi var ute några gånger och körde omkring med min röda Volvo Amazon GT med femmans överväxel.

Det var ett bestående minne för honom. Nu såg han mitt namn i patientjournalen och gick genast ner och sa hej. Det blev en kort men trevlig återseendets pratstund.

Även ett lasarettsbesök kan ha sina oväntade högtidsstunder.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

En sväng på Noret Väderstabilisering

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juni 2015
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

