Geetha till vintervistet i Indien

2015-09-09 at 05:43 Lämna en kommentar

Efter att ha gått igenom Almos Bondgårdar är min blogg idag igen lite mera av privat karaktär.

Hösten kommer snabbt krypande med kyligare väderlek, och nu under morgonen har temperaturen krupit ner till två plusgrader och en tjock höstdimma har lagt sig över Alviken. Eftermiddagarna är dock sköna i nuvarande soliga och behagliga brittsommarväder.

I morgon lämnar min hustru Geetha Sverige för i år. Som brukligt lämnar hon i september, innan det blir mera ordentligt höstväder.

Den här gånger flyger hon först till Delhi på en konferens anordnad av The International Association of Women in Radio & Television. Geetha har tidigare varit i god kontakt med den organisationen och fortsätter att odla sina kontakter.

Sedan fortsätter hon till Kerala, där även jag möter upp i slutet av den här månaden.

Efter att ha tagit Geetha till tåget i morgon bär det upp till Sälenfjällen, där Siljansnäs manskör sjunger i Tandådalens kyrka i morgon kväll. Det blir nog säsongens enda framförande för min del med den kören, innan även jag drar till det varmare klimatet i Kerala.

I min blogg i morgon tänker jag börja med en bloggserie om de tre Smångsgårdarna i Almo. De finns i en gammal del av centrala Almo direkt sydost om majstången och utgör en intressant del av Almos historia.

Entry filed under: Uncategorized.

BondJerkesgården i norra Almo Smångsgårdarna i Almo

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


september 2015
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

