Min flajt bokad 2015-10-06

2015-09-23 at 09:09 2 kommentarer

Till slut har jag inköpt min flygbiljett för att om två veckor resa ner till Kerala.

I år har jag bokat in mig på flyget senare än jag brukar göra. Jag har sett, att det brukar vara skönt med valfrihet längre fram inpå avresan, och att detta numera inte innebär en fördyring av resan.

Jag har valt mellan några olika alternativ av färdväg och komfort, men det blev till slut det enklaste alternativet med den snabbaste färdvägen till ett bra pris. Flyget med Qatar Airways kostar mig 6900 kr, vilket historiskt innebär ett mycket bra flygpris. Att resa med flyg har ju faktiskt blivit billigare med åren.

Mitt flyg ska tisdagen 6te oktober klockan 11.00 lyfta från Arlanda. Det blir ett två timmars flygbytesstopp i Doha, och jag är framme i Thiruvananthapuram 03.05, där jag landar bara 16 km från vårt hus Mukkunni Hill. Det innebär med 3½ timmes tidsskillnad 12½ timmes restid från flygplats till flygplats.

De sex timmarna att ta mig från Almo till Arlanda är tidsmässigt knappt 1/3 av hela resan, och den restiden skulle jag gärna vilja förkorta. Flyget tar 6 timmar ner till Doha och sedan 4½ timmar till ner till T´puram och efter ytterligare 1½ timme kan jag vara framme i huset. Det innebär en 20 timmars resa från dörr till dörr med 10½ timme på flyget.

Nu under morgonen ringde jag Geetha. Hon var då i vårt Theralihus nere i byn, där Geethas mamma tidigare bodde. Geetha landade igår, och hennes flygresa från Delhi hade gått bra. Efter en mycket lätt packning ner till Delhi blev vikten 33 kg från Delhi. Det är mycket i Delhi som frestar!

Idag om två veckor kommer även jag att vara där nere efter en arla morgonlandning.

Entry filed under: Uncategorized.

Svödgården i Almo Ollasgården – En återblick

2 kommentarer Add your own

  • 1. Ingemar Goliath  |  2015-09-28 kl. 08:06

    Göran! Jag följer ju dagligen – sedan flera år – din blogg. Vi har faktiskt setts nu för något år sedan – ett årsmöte med ”Dalfolk”.
    Jag hade hoppas få tid för att träffa dig i Almo eller hos mig i Västanå i Boda/Rättvik. Men så mycket har kommit emellan i sommar. Innan du nu far till Kerala vill jag framföra min uppskattning av all nyttig och roande läsning på din blogg; hittills, och ser fram mot nya fräscha kommentarer även från Indien. TACK och god fortsättning önskas av
    Ingemar Goliath från omväxlande Rotebro i Sollentuna och Västanå i Boda i Rättvik.

    Svara
  • 2. Göran  |  2015-09-28 kl. 08:50

    Hej Ingemar!
    Tack för att du hör av dig med en stöttande kommentar! Det gläder mig både att se att du fortfarande följer min blogg och att du håller ditt intresse uppe.
    Självklart ska vi ses igen, men det blir nog av under 2016.
    /Göran

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


september 2015
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

