På Arlanda mot Doha

2015-10-06 at 09:56 2 kommentarer

Har i alla fall kommit till Arlanda, och det ser ut att fungera även i fortsättningen.

Det blev några få timmars sömn hemma i Almo innan grannen Johnny kom och hämtade mig till tåget. Det var två minusgrader i Almo och Johnny fick ta fram isskrapan.

Ibland är det dyrt med SJ. För vissa tåg säljer dom inte pensionärsbiljetter, och det är just morgonens första tåg. Nästa tåg går försent. Det blev till att punga ut med 670 kronor. Det fanns inget val. Jo, om någon skjutsar mig till Borlänge kunde jag hoppat på ett tåg för 400 kronor billigare, men det är ju omständligt.

Väl på tåget fungerade det bra, och jag kom fram till Arlanda i god tid. Efter att ha inhandlat en fjolåret julsnaps med 30% åldersrabatt (smaken bör väl bara förbättras antar jag med att priset går ner) sitter jag nu och inväntar att hoppa på Qatarplanet till Doha.

Där väntar en business lounge, och jag kan ta det lugnt tills nästa flyg efter två timmar tar mig till Thiruvanathapuram, där jag kommer att landa klockan 03.05 i arla morgon. Geetha har sett till att vår chaufför Yesudas kommer och hämtar mig, och jag har bara 16 km hem från flygplatsen.

Det är egentligen en behändig resa, men det vore skönast om jag kunde ta mig dit utan göra själva resan. Resa med flyg har jag gjort tillräckligt i mina dar, men jag vill gärna ta mig fram och tillbaka mellan Almo och Mukkunni Hill.

Nu går jag över och stiger på planet. Qatar Airlines skryter med att de tilldelats femstjärnig status för deras goda service.

Det är upp till bevis!

Entry filed under: Uncategorized.

Gården Hammars På Mukkunni Hill igen

2 kommentarer Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2015-10-06 kl. 10:24

    Önskar dig en bra resa ner till Kerala och hoppas att vi får möjlighet att besöka er snart. Kramar från Inga-Lill

    Svara
  • 2. Göran  |  2015-10-08 kl. 04:22

    Tack Inga-Lill! Härligt att höra av dig! Visst vore det kul att ses på plats här nere igen. Ha det gott så länge i lingon-, svamp- och älgskogen under tiden hemma i Almo!
    /Göran

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



