Kalle skymtad

2015-10-15 at 04:04 Lämna en kommentar

Jag hann inte mer än nämna om Kalle i min blogg igår morse.

IMG_1642 HusgrindenRedan under förmiddagen fick jag syn på honom vid grinden upp mot huset. Han sprang iväg cirka 20 meter och stannade mitt i vägen, medan jag upprepat ropade ”Kalle” efter honom.

Jag gick efter ner till grinden och försökte prata med honom på 20 meters håll. Han stod och tittade på mig och var uppenbarligen lite villrådig. Då kom även Geetha ner och vi båda tilltalade honom.

Så gav han upp ett långt typiskt schakalylande, och han fick svar lite längre bort från en annan schakal. Då föredrog han att springa ut från vår åsyn, och han var försvunnen igen.

Kalle var vacker och ganska välfödd och smidig, så det går knappast någon nöd på honom. Men jag tror han kommer igen, nu när han vet att vi är tillbaka igen, även om han aldrig kommer att bli någon kelhund. Det finns alltför mycket vilda instinkter inne i hans kropp.

Under eftermiddagen visade även Kent upp sig enligt Deepu. Han såg honom helt kort men var helt säker på att det var Kent.

Återstår att se om de två hundarna kommer att återkomma och känna sig hemma hos oss igen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Meenu och valparna En kort kvällsblogg

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



