Fyllda vattentankar

2015-10-21 at 05:35 Lämna en kommentar

Efter att ha gått igenom gårdarna i södra Västra Almo under augusti-september ämnar jag att komma igång igen med min gårdsbloggning.

På söndag planerar jag att fortsätta min beskrivning av gårdarna i Almo by med en introduktion till Grophansgårdarna. Dessa gårdar ligger geografiskt samlade i en egen klunga kring det gamla vägskälet där Skinnargattu når fram till Alviksvägen mellan södra och norra Västra Almo.

Lummig framsida

Lummig framsida

Jag har nu varit uppe på Mukkunni Hill under två veckor. Tiden går fort, eftersom nästan 10% av min planerade tid här nere har passerat redan nu. Det börjar kännas som att jag alltför snart kommer att behöva packa min resväska igen.

Men då det ju ett skönt vårvintervinterlandskap som förhoppningsvis kommer att möta mig vid ankomsten till Almo, och det blir onekligen något positivt att se fram emot. Mina två fantastiskt fina exotiska och annorlunda världar drar åt var sitt håll.

Bergig baksida

Bergig baksida

Deepu håller just på att pumpa upp vatten till vår taktank från våra stora plasttankar. Från taktanken får vi sedan vårt vatten i våra kranar och till toaletterna. Det systemet har nu fungerat under 30 år, men det blir underhåll lite då och då, inte minst genom att fikusträdens rötter gärna tar sig in i rören och proppar igen dom. Toalettpapper har vi förbjudit, eftersom de trasslar in sig i rötterna innan de förmultnar, och det blir snabbt stopp i ledningarna.

Tankarna är fulla med vatten efter regnen , och vi kan unna oss att slösa lite grann. Annorlunda blir det i januari- februari. Då är vi tacksamma för varje regnskur som kommer och fyller på.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Smyrnakungsfiskare i poolen Bambun frodas i atriumet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



