Bambun frodas i atriumet

2015-10-22 at 03:00 Lämna en kommentar

Om torrare väder fick jag chi.

IMG_1670 Övre hallmiljö mot öster51 mm regn igår! Det kom under ett par timmar under eftermiddagen, och fler regn har kommit in i 10-dygnsprognosen.  Och jag som var ganska säker på att det skulle komma en torrare period.

Jag inväntar och vi får se. Jag fortsätter emellertid att känna behaget av det regn vi får. Torrt och varmare får vi alla fall någon gång framöver.

IMG_1666 Atrium bambu genom gallretDen bambu som Geetha planterade inne i atriumet ifjol har tagit sig bra. Den frodas och växer bra med den rikliga vattentillgången. Nu har den börjat växa upp genom takgallret, och bambustjälkarna har skapat en fin grön atmosfär i både nedre och den övre våningen i huset.

Då jag sitter och skriver i mitt sovrum har jag numera fått en god vy över atriumet, som nu grönskar och livar upp den inre delen av huset.

Entry filed under: Uncategorized.

Fyllda vattentankar Råttjägare saknas

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



