Kent och Kalle är tillbaka

2015-10-26 at 03:38 Lämna en kommentar

Idag tänkte jag blogga om ”Anses”, men det får bli i morgon.

IMG_1682 Knet sitterKent har nämligen kommit tillbaka, och det blev stor glädje i huset. Vid lunchtiden igår hörde vi en hund som skällde från verandan på husets baksida. Vi gick dit, och där stod Kent och viftade med svansen.

Han var sig precis lik som tidigare, och han uppförde sig på samma sätt, som om han bara varit borta sen igår. Samma tillgivenhet och lite kelsjuk, men också riktigt hungrig. Vi gav honom ett skrovmål med ett stort köttigt ben, som ett välkommem hem.

IMG_1684 Kents tikvänDessutom hade han sin ”flickvän” med sig. Hon är en vacker svart och vit tik, men hon tordes till att börja med inte komma nära. Om ni tittar noga på bilden kan ni se henne ute på berghällan utanför huset. Trevligt att de kom upp tillsammans, och nu vet Kent att han är välkommen, då det passar honom.

Under tiden som jag tillsammans med Geetha och Deepu var koncentrerade på Kents besök, passade en apa på att vittja min papperskorg i mitt sovrum. Det var faktiskt första gången efter sommaren som det hände. Det blev några knallar med luftgeväret efter apan, men den kommer säkert igen, då den får ett tillfälle.

Lite senare på eftermiddagen tog jag på mig mina joggingskor och sprang ner mot det stora stenbrottet. Jag ropade på Kent. Han hörde mig och kom glatt springande med tiken i hälarna. Så satte han igång och storskällde och fick ett ylande schakalsvar mycket längre bort, och efter några minuter kom Kalle springande till oss.

Jag vände om, och vi sprang alla fyra tillsammans till huset, där jag delade ut hundgodis, och alla tre fick sedan ett rejält och läckert kvällsmål. Sedan var allt som förr, då Kent och tiken övernattade på den östra verandan och Kalle intog sin favoritplats ute på berghällan.

Senare kom en regnskur, och då drog sig även Kalle till östra terrassen. Det såg så vackert ut, då de alla tre låg och sov tillsammans. Samtidigt sov Meenu med sina två valpar lugnt och fridfullt på den västra verandan.

Det är kul med lite mera hundliv kring huset igen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Grophansgårdarna Hanssons ”Anses”

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



