GOD JUL

2015-12-24 at 01:57 2 kommentarer

Idag tar jag bara tillfället i akt att önska mina bloggläsare en riktigt

 

G O D   J U L

 

Mitt traditionella årsbrev har gått ut för 40:de gången, numera med mejl. Har du inte fått mitt brev men vill se det, så skicka mig din mejladress så bifogar jag brevet med returnerande mejl.

Årsbrevet finns som vanligt skrivet på både svenska och engelska, som i år är på swenglish. Min dotter Maina brukar titta igenom min svengelska version och översätta den till engelska innan jag skickar ut den. Dock inte i år, men jag tror att att det fortfarande är läsbart. Min gamla rapportengelska får stå sig.

På Mukkunni Hill har vi inte julpyntat alls, och vi låter julen passera obemärkt till det yttre. Vi har inte heller varit ner till något av de stora varuhusen i stan, där julen kommersialiseras för fullt. Vad vi märker av är, att lite mera ljud än vanligt når oss från slättlandets högtalare nedanför oss .

Julstämning? Njaa. Men varken Geetha eller jag saknar det heller. I valet att tillbringa julen i Almo eller på Mukkunni Hill har vi under många år föredragit det senare alternativet, och det har vi inte sett någon anledning att ändra på.

Till kvällens middag ska jag i alla fall öppna den burk matjessill som Johnny kom med och ta fram lite Leksands knäckebröd och ”krispa upp” i mikron. Så långt kan jag tänka mig att sträcka årets firande.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

KarisOllasgården Bäckängsgattu i Östra Almo

2 kommentarer Add your own

  • 1. rune skarner  |  2015-12-24 kl. 07:57

    God Jul på er också! Här är allt som det ska vara förutom att snön lyser med sin frånvaro och då är det svårt att få den rätta julstämningen. Rune Date: Thu, 24 Dec 2015 00:57:10 +0000 To: skarners@hotmail.com

    Svara
  • 2. Ingrid  |  2015-12-24 kl. 08:06

    God Jul till dig och Geetha önskar Bosse och Ingrid från Hansgården

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2015
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

